“Tek taştan duvar olmaz”

Temel Aygün amaçlarının çok para kazanmak olmadığını belirterek, “Maddi kazanç bizler için daima ikinci planda oldu. Bizim amacımız daha çok insana istihdam sağlamak, olabildiğince kişiyi iş sahibi yapabilmek, onların ekmeğini aşını kazanmasına zemin hazırlamak. Kendimizle birlikte başkalarının da kazanmasına yardımcı olmak. Allah bize böyle bir imkan sunuyorsa, bundan başkalarının da faydalanması için aracı olmak bizim isteğimiz. Biz yalnız başımıza bir hiçiz. Ekip olarak bir başarının sahibiyiz. Birlikten güç doğar. Tek taştan duvar olmaz. Bir çok taş bir araya gelince güçlü bir duvar olur. Biz de bu felsefeyi benimsedik ve sektörel yolculuğumuzda adımlarımızı ona göre atıyoruz”

Titanic Oteller zincirinin ilk iki halkası 1998 yılında İstanbul Şişli’de  faaliyete  geçen  “Aygün Hotel” ve  Taksim’de açılan Aygün Plazaydı. Sektörde atılan bu iki sağlam adım, ilerleyen yıllardaki  büyük başarının da sinyallerini vermişti. Grubun belki de otelcilik alanındaki en büyük yatırımı olan Antalya’da 2003 yılında, temalı otellerin öncülerinden olarak açılan, Titanic Beach Resort Hotel izledi. Şirket markalaşma süreci ile birlikte 2008 yılında ilk açılan iki otelini, (Şişli Aygün Hotel” ve  Taksim Aygün Plaza) Titanic Comfort Hotel Şişli ve Titanic City Hotel Taksim olarak renove edip yeniden adlandırılarak hizmete açıldı.

AYG Grup’tan yeni atılımlar
Her geçen gün genişleyen Titanic Oteller zincirine Kartal'daki, Titanic Business Hotel Asia ve 2009'da Bakırköy'de Titanic Port Hotel de katıldı. Aynı yıl Gebze'deki Anadolu Sağlık Merkezi'nin hasta yakınlarına hizmet vermek üzere, Anadolu Titanic Comfort Hotel kuruldu. 2011 yılında Berlin'de açılan Titanic Comfort Hotel Berlin Mitte ve 2012 Mart ayında İstanbul Bayrampaşa'da faaliyete geçen Titanic Business Hotel Europe ile birlikte AYG Grubu , Türkiye ve Almanya'da toplam sekiz otel ile önemli bir başarı zincirinin sahibi oldu.

Vermeden almak sadece Allah’a mahsus
Temel Aygün, sektörel yolculukta gelinen noktadan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, başarının sırrını tek cümle ile özetliyor, “Özünüzün, sözünüzün ve taahhütünüzün arkasında durun”
Yaklaşık 45 yıldır hizmet sektöründe varlığını sürdüren ve önemli atılımlara imza atan AYG Grubun kilometre taşlarından biri olan Temel Aygün,  “Memleketimiz Giresun’da başladık iş hayatına. O zamanlar küçük bir ticarethanemiz vardı. Otobüs işletmeciliği ve nakliyecilik derken ülke sınırlarını aştık ve  Almanya’da restoran işletmeciliğine başladık. 1993’ten bu yana da Türkiye’de turizm sektörüne yönelik yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Hep fedakarlık gerektiren işler yaptık. Otelcilikte de öyle vermeden almak sadece Allah’a mahsus. Biz aile olarak çok çalışkanız. Kardeşlerimizin her biri kurumsal bir yapıya sahiptir ve kendi  alanlarında uzmanlaşmışlardır. Bu denli bir takım oyunu, bu denli bir ekip çalışması da bizleri başarıya taşıdı ve ülkemizinde 2000’li yıllardan sonra turizm için emin adımlarla ilerlediğini vurguladı” dedi.

Fikir Muzaffer Aygün’den...
15 Nisan 1912 gecesi daha ilk seferinde bir buz dağına çarparak  iki saat kırk dakika içinde Kuzey Atlantik'in buzlu sularına gömülen Titanic 1.514 kişinin yaşamını yitirdiği bir deniz kazası olarak  tarihe geçti. Felaket, ölüm, kaza, trajedi kelimlerini ortak paydasında bir araya getiren Titanic’i bir otel ismi olarak düşünmek ister istemez akla olumsuz bir çağrışım getiriyor. Henüz hizmete açılacak bir otele bu ismin uygun görülmesinin aslında yadırganacak bir yanı olmadığını kaydeden Aygün, “Başlarda sektörel yolculuğumuza Aygün markasıyla devam etmek niyetindeydik.  Antalya’da hizmete girecek  otelimiz için bir mimari yarışma tertiplendi ve pek çok aday proje bu yarışmaya katıldı. İçlerinden biri gemiyi andıran temalı bir çalışmaydı ve hepimizin beğenisini kazandı bu proje. O dönemlerde de beyazperdede bir  “Titanic” fırtınası esiyor. Film inanılmaz bir beğeni kazanıyor ve herkes bu filmi konuşuyor.  Sevgili kardeşim Muzaffer Aygün “neden bu otelin adı Titanic olmasın?” deyince, uzun süreli bir fikir alışverişi neticesinde otele isim de bulunmuş oluyor. Dünyaca bilinen bir isim olması münasebetiyle de isim herkesden tam not alıyor”  şeklinde konuştu.

Maddi kazanç hep ikinci planda
Temel Aygün amaçlarının çok para kazanmak olmadığını üstüne basa basa vurguluyor ve sözlerini şöyle devam sürdürüyor, “Maddi kazanç bizler için daime ikinci planda oldu. Bizim amacımız daha çok insana istihdam yaratmak, olabildiğince kişiyi iş sahibi yapabilmek, onların ekmeğini aşını kazanmasına zemin hazırlamak. Kendimizle birlikte başkalarının da kazanmasına yardımcı olmak. Allah bize böyle bir imkan sunuyorsa, bundan başkalarının da faydalanması için aracı olmak bizim isteğimiz. Biz yalnız başımıza bir hiçiz. Ekip olarak bir başarının sahibiyiz. Birlikten güç doğar. Tek taştan duvar olmaz. Bir çok taş bir araya gelince güçlü bir duvar olur. Biz de bu felsefeyi benimsedik ve sektörel yolculuğumuzda adımlarımızı ona göre atıyoruz”

Öteki tarafa hiçbir şey götürülmediğinin bilincindeyiz
Uzmanlaştığınız alanda dersinize çok iyi çalışmanız gerektiğini kaydeden Temel Aygün, “Başarının olmazsa olmazı ödevlerinize iyi çalışmış olmanızdır. Profesyonelleştiğiniz alanda bilgi birikimine, donanıma sahip ve konuya da hakimseniz, başarılı olmanızın önünde nasıl bir engel olabilir ki? Yeni kuşak yetişiyor bizden sonra.  Dünyanın önde gelen üniversitelerinde eğitimlerini aldılar ve bayrağı bizden devralacak güçlü bir genç jenerasyonun varlığından mutluyuz.  Öteki tarafa hiçbir şey götürülmediğinin bilincindeyiz. O nedenle bıraktığımız bu eserler, vatanımızı, milletimizin ve gençlerimizindir” dedi.

Adalet vicdanlarımızdadır
Titanic markasını daha ilerilere taşıma noktasında ailenin genç kuşak bireylerine büyük görev düştüğünü belirten Aygün, “Çocuklarımıza her zaman şu öğüdü veririm; Çok dürüst, işlerinize hakim ve paylaşımcı olun. Yönetici olarak  uygulamaya  koyduğunuz bir kuralın hayata geçmesini istiyorsanız  o kurala personelden önce siz uyun ki tavrınız başkalarına örnek olsun. Yapmış olduğunuz işlerde çok çalışarak çıtayı her zaman daha yükseğe taşıyın. Aslolan  adaletli olmaktır. Adaleti kanunda aramamak lazım, adalet vicdanlarımızdadır. Herkese eşit davranın. Kişisine göre muamele benim tasvip ettiğim bir yaklaşım değil. Böylece iş adamı olamazsınız” şeklinde konuştu.

Personel seçiminde hassasız
Temel Aygün, hizmete açıldığından bu yana Türk turizmine önemli katkılar sağlayan Titanic zincirine 2013’de yeni bir halka ekleneceği müjdesini vererek, “ Sektörde ülkemiz layık olduğu yerlere gelecektir. Bu yıl 30 milyon turist girmiş ülkemize. Bu rakamı arttırmaktan çok bu rakamı korumak bizim hedefimiz olmalı. Personelimize otellerimizin her hangi bir konuda savunmasını yapmamalarını öğütlüyoruz. Ama müşterilerimizin sorunlarına çözüm bulmak ve onların haklarını savunmak konusunda da ellerinden geleni yapmalarını söylüyoruz. Biz makine ile çalışmıyoruz ki, tuşlarına basınca faaliyete geçsin. İnsan odaklı çalışıyoruz, insana hizmet ediyoruz.  Biz de hata yapabiliriz ama şikayeti alır ve telafi ederiz. Personel seçiminde hassasız. Mesela müşterileri bahşiş almak için taciz eden, yanlarından ayrılmayan türde personel olmaz bizde” dedi.

Güvenlik beni otelime almadı
Sektörel yolculuğu sırasında pek çok anıyı da hafızasında biriktiren Temel Aygün, bu gün bile unutamadığı bir anektodu paylaşıyor, “Uzun yıllar önce bir gün kimseye haber vermeden Antalya’daki otelimize gitmek için yola çıktım. Havaalanından bindiğim taksinin şoförüyle sohbet ediyoruz. Havadan sudan konuşurken söz turizme ve bölgedeki otellere geldi. Müşterilerinin izlenimlerini sordum ve hangi oteli daha çok beğendiklerini öğrenmek istedim. Kim olduğumu bilmeden Titanic’i övmeye başladı ve turistlerin memnuniyetinden söz etti. Otele yaklaşınca Titanic’in sahiplerinden olduğumu anladı. Tam bu sırada  taksi içeri girip beni otelin kapısına bırakacak ama işe yeni başlayan ve beni tanımayan güvenlik personelimiz  araç girişine izin vermedi. Bu gelişmeye çok şaşıran taksici birazda sitemkar , ‘Abi sen benimle dalgamı geçtin,  kapıdaki güvenlik bile seni tanımıyor’ dedi. Bu anı beni her aklıma gelişte gülümsetir”

Onlarla başladık onlarla devam edeceğiz
Yeni yatırımların yolda olduğunu ifade eden Aygün,  “Bayrampaşa İstanbul’un en merkezi bölgesi olarak dikkat çekiyor. Hem E5’e hem TEM’e hem de havalimanına ve eğlence merkezlerine yakın. Burada hizmet veren Bayrampaşa Titanic’e  açıldığından beri inanılmaz talep var. Ülkemize ve İstanbul’a bu oteli kazandırdığımız için mutluyuz. Antalya Belek’teki otelimize müşterilerimizin gösterdiği ilgi bizleri ziyadesiyle memnun ediyor. Yurtdışında  Berlin’de bir otel hazırlığındayız.   Berlin’de  bayrağımızı ve Türk mutfağını temsil ediyoruz.  Otelciliği burada da yapabileceğimizi gördük ve harekete geçtik. Türk insanı yurt dışında  hep geri hizmetlerde görev yapıyor, temizlik ve lojistik alanında olduğu gibi. Neden biz de patron olamayalım dedik ve bu şehirde otel açmak için kolları sıvadık. Bunları da yaparken birliğimizin beraberliğimizin olması şart. Çalışanlarımız aile ferdimiz gibidir. Onların da bize sağlamış olduğu katkılar var. Onlarla başladık onlarla devam edeceğiz” şeklinde konuşuyor.